Τι γίνεται με το «σαφάρι» μετάλλων που διεξάγεται καθημερινά με πρωταγωνιστές αλλοδαπούς ρακοσυλλέκτες και αθίγγανους στους δρόμους της Αθήνας;...
Μετανάστες από την Ασία και την Αφρική, στην συντριπτική τους πλειοψηφεία χωρίς χαρτιά, κυκλοφορούν στους δρόμους με κλεμμένα καροτσάκια των σούπερ μάρκετ, τα οποία γεμίζουν με ότι μεταλλικό αντικείμενο βρουν.
Ο αριθμός των ρακοσυλεκτών που μαζέυουν παλιοσίδερα αυξάνεται μέρα με τη μέρα, ενώ αντιθέτως τα μέταλλα μειώνονται.
Το αποτέλεσμα έναι , οι ρακοσυλλέκτες αντί να συμβάλλουν στην ανακύκλωση, να υποβαθμίζουν την εικόνα της πόλης.
Οι πιο πολλοί που δεν βρίσκουν μέταλλα πεταμένα στα σκουπίδια προκαλούν τεράστιες φθορές στη δημόσια και την ιδιωτική περιουσία, πριονίζοντας και κλέβοντας σωλήνες και κομμάτια μετάλλων ή αφαιρώντας μεταλλικά εξαρτήματα όπου είναι εφικτό.
Οι μετανάστες κλέβουν και αφαιρούν από τους δρόμους της Αθήνας τις σχάρες αποχέτευσης, τα χάλκινα σύρματα και τους μετασχηματιστές της ΔΕΗ , κόβουν τα σύρματα από τον προαστιακό και τα καλώδια από τον Λυκαβηττό, με συνέπεια το κόστος για την αντικατάστασή τους να είναι πολύ μεγάλο.
Ακόμη οι αλλοδαποί ρακοσυλλέκτες πριονίζουν πολύτιμες σιδεριές και μεταλλικά κιγκλιδώματα από τους έρημους (τη νύχτα) σταθμούς του προαστιακού ενώ αδειάζουν στην κυριολεξία τα εργοτάξια και τις οικοδομές των ιδιωτών από δομικά υλικά . ...
Σε μια προσπάθεια να βρουν έστω και λίγα γραμμάρια μέταλλο, οι ρακοσυλλέκτες αναποδογυρίζουν τους κάδους απορριμμάτων γεμίζοντας τον δρόμο με σκουπίδια.
Καίνε στον δρόμο τα στρώματα και αποσυναρμολογούν πεταμένους υπολογιστές για να απομονώσουν ότι πολύτιμο υπάρχει,μολύνοντας το περιβάλλον.
Η επιδρομή τόσων εκατοντάδων ανθρώπων καθημερινά σε Αθήνα και προάστια σε σκουπίδια και εργοτάξια δημιουργέι προβλήματα τόσο στην εικόνα όσο και τις υποδομές της πόλης.
Η αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων Νανά Σπυροπούλου δίνει μια τρομερή περιγραφή στην Καθημερινή για τις τριτοκοσμικές εικόνες που συναντάμε στην Αθήνα.
Μερική αναδημοσίευση από άρθρο της ”Κ”:
Ομάδες τσιγγάνων ή μετανάστες πριονίζουν και αφαιρούν πινακίδες, κολονάκια προστασίας του πεζοδρόμου, ξηλώνουν λαμαρίνες από κτίρια που έχουν καλυφθεί για την προστασία περαστικών.
Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και αρκετοί δήμοι του Λεκανοπεδίου με τους δημάρχους να εξετάζουν ακόμα και το ενδεχόμενο να αντικαταστήσουν τους μεταλλικούς κάδους με πλαστικούς, ώστε να μην υφαρπάζονται για σκραπ.
Οι αλλοδαποί ρακοσυλλέκτες με τα κάρότσια τους γεμάτα από μέταλλα κατηφορίζουν την Πειραιώς για να πουλήσουν το «εμπόρευμα» στα σκραπατζίδικα του Βοτανικού και του Ταύρου.
Η διαδρομή επί της Πειραιώς επαναλαμβάνεται αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Αργά το βράδυ το κάθε καρότσι έχει βγάλει 15 – 40 ευρώ, τα οποία μοιράζονται δύο ή τρία άτομα. Οταν δεν έχουν πού να τα κρύψουν, οι μετανάστες δένουν τα καρότσια σε στύλους ή δέντρα κοντά στα σπίτια που διαμένουν. Εκεί συνήθως εντοπίζονται και μαζεύονται από τα συνεργεία καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων.
«Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο μαζέψαμε 1.200 τέτοια καροτσάκια και τα επιστρέψαμε στα σούπερ μάρκετ, κυρίως από το 3ο και το 6ο διαμέρισμα της Αθήνας» σχολιάζει στην «Κ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Βαρελάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ζημιώθηκε 550.000 ευρώ εξαιτίας κλοπών καροτσιών το 2010, ενώ πέρυσι η αντίστοιχη ζημιά ανήλθε στις 700.000 ευρώ. Οπως αναφέρει ο κ. Βαρελάς, τα χιλιάδες καρότσια σε όλη την Αθήνα δημιουργούν σειρά προβλημάτων στην κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.
Ανακυκλώσιμα υλικά
Παράλληλα, αισθητά μικρότερος είναι και ο όγκος των ανακυκλώσιμων υλικών που καταλήγουν στα κέντρα διαλογής, καθώς σε ορισμένες περιοχές οι μπλε κάδοι στην κυριολεξία λεηλατούνται από τους ρακοσυλλέκτες. «Παρακολουθούμε αυτή τη δραστηριότητα για να εκτιμήσουμε από τεχνική και στατιστική άποψη την επίδρασή της στα αποτελέσματα της ανακύκλωσης» σχολίασε στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, Γιάννης Ραζής.
Δεν γίνονται έλεγχοι νομιμότητας στα σκραπατζίδικα
Ανενεργά παραμένουν τα μεικτά κλιμάκια που είχαν συσταθεί πέρυσι με εντολή του γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή, τα οποία θα ήταν αρμόδια για τον πλήρη έλεγχο νομιμότητας λειτουργίας των δεκάδων σκραπατζίδικων στον Βοτανικό, τον Ταύρο και σε περιοχές της Δ. Αττικής. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότεροι από τους υπαλλήλους που θα συμμετείχαν στα κλιμάκια έχουν μετατεθεί σε άλλες υπηρεσίες στο πλαίσιο της εργασιακής εφεδρείας και εν γένει της προσπάθειας περιορισμού του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων. «Προλάβαμε να κάνουμε έλεγχο μόνο σε μια τέτοια επιχείρηση η οποία, όπως αποδείχθηκε κατά την επίσκεψή μας, είχε… μεταστεγαστεί. Εκεί έληξε το έργο μας. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάποια ενημέρωση για το πότε και πώς θα ξεκινήσουν οι έλεγχοι» περιγράφει πηγή που έχει εμπλακεί με το θέμα.
«Η μόνη αποτελεσματική κίνηση για την αντιμετώπιση της κλοπής των μετάλλων και της παραβατικότητας που σχετίζεται με το σκραπ είναι να χτυπήσουμε τους κλεπταποδόχους» είχε δηλώσει στην «Κ» ο κ. Ρακιντζής μετά τη σύσταση των μεικτών κλιμακίων. Οι αρχές θεωρούν ότι ρίζα για το συνολικό πρόβλημα διακίνησης ή και κλοπής μετάλλων αποτελεί το καθεστώς λειτουργίας των παράνομων χυτηρίων – σκραπατζίκων σε διάφορες περιοχές της Αττικής.
Εκτός από την πρωτοβουλία του κ. Ρακιντζή και άλλες προσπάθειες που έχουν γίνει για να μπει κάποιος έλεγχος στην ιδιότυπη αυτή αγορά έχουν ουσιαστικά αποτύχει. «Το 99% από τα σίδερα που μαζεύουν από τους δρόμους οι αλλοδαποί με τα καρότσια καταλήγουν σε παράνομα χυτήρια. Τα χρήματα που παίρνουν οι αλλοδαποί είναι ελάχιστα σε σχέση με το κέρδος αυτών των επιχειρήσεων. Εχουμε εντοπίσει τουλάχιστον 30 τέτοιους χώρους, έχουμε ενημερώσει όλους τους αρμόδιους φορείς, ακόμα και το γραφείο του πρωθυπουργού» σχολιάζει ο αντιδήμαρχος Αθηναίων κ. Ανδρέας Βαρελάς.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η ανεξέλεγκτη λειτουργία τέτοιων επιχειρήσεων ενέχει πλήθος κινδύνων και για τη δημόσια υγεί,α καθώς «κανένας δεν ξέρει ούτε από πού είναι αυτά τα μέταλλα και ποια είναι η σύστασή τους ούτε πού χρησιμοποιούνται μετά το λιώσιμο, τι σκεύη ή εξαρτήματα κατασκευάζονται από αυτά» σχολιάζει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια τέτοια υπόθεση έχει ήδη πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.
portal.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου